– Előadásában kitűnően összefoglalta, hogyan lehet a szakorvosi vizitet hatékonyabbá tenni. Ezek szerint a betegedukációnak arra is ki kell terjednie, hogy pácienseink hogyan készüljenek fel a szakorvosi vizitre? – Természetesen igen. A betegek edukációjának egyik nagyon fontos része a szakorvosi vizitre való felkészítés. A szakrendelésre érkező páciensnek pontosan tisztában kell lennie azzal, hogy mi az ellátóhely feladata, mit adhat és mit várhat tőle, tőlünk. Ugyanakkor azt is tudnia kell, az, hogy a személyes találkozáson túl a vizit hatékony is legyen, számára is teljesítendő feladatokat jelent. A rendszeresen vezetett vércukornapló, az aktuális laboreredmények bemutatása, az éves szemészeti lelet és nem utolsósorban azon problémák összírása, amelyek gondot okoznak számára a hétköznapokban, mind fontos momemtumok egy szakorvosi viziten. Elvárásaink azonban csak akkor lehetnek, ha megfelelő módon tájékoztatunk. Ha tisztában van azzal a hozzánk érkező beteg, hogy mit kell tennie és miért, a feladatait komolyan fogja venni. A szakorvosi vizit egy évben csupán néhány alkalom, a köztes időben a beteg sorsa a saját kezében van. Ezért fontos, hogy megfelelően tájékozott legyen a betegségéről, állapotáról, minél több lényegi információval érkezzen hozzánk, mert csak így tudunk érdemben segítséget nyújtani mi szakemberek. Fel kell ismernie, hogy a vizit nem csak egy kötelező személyes találkozás, amely sok esetben a szakorvosi javaslat kiadásában és egy kis pszichoterápiában merül ki (amelyek természetesen fontosak!), hanem sokkal több annál. A hatékony szakorvosi vizittel hozzájárulhatunk a hozzánk érkező betegek életminőségének javításához, a diabetes szövődmények elkerüléséhez.